У ВИПАДКУ ВИЯВЛЕННЯ ФАКТІВ НАСИЛЬСТВА У ВІДНОШЕННІ ДО ДІТЕЙ СЛІД ЗВЕРТАТИСЬ:

- до керівника закладу;

-до поліції за номером 102;

до центру соціальних служб для сім'ї , дітей та молоді; ло громадських організацій,які надають допомогу постраждалим від насильства;

- на телеіони "гарячих ліній":0-800-500-333 дитяча гаряча лінія центру "Ла страда - України"; 0-800-500-335 національна гаряча лінія з питань запобігання насильству.

Процедура подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити завідувача навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2. На ім’я завідувача закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування).

3. Завідувач закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, громадський інспектор), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.

5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

Завідувач закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.

Завідувач закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то завідувач повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

ЯКЩО ВАША ДИТИНА СТАЛА ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ?

-подайте керівнику закладу освіти заяву про випадки булінгу щодо вашої дитини;

-поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування.

ЯКЩО ВАША ДИТИНА АГРЕСОР?

- відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з'ясуйте мотивацію її поведінки;

-поясніть дитині, що за вчинення булінгу наступає адміністративна відповідальність;

- зверніться до психолога і проконсультуйтесь щодо поведінки своєї дитини під час перебування в садочку;

- дотримуйтесь рекомендацій комісії з розгляду випадків булінгу, якщо щодо вашої дитини заведено справу.

ПАМ'ЯТАЙТЕ! Дитина-агресор не зміниться відразу. Це тривалий процес, який потребує витримки та терпіння.

Права та обов'язки здобувачів освіти:

У закладі дошкільної освіти мають захищати дітей під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, булінгу (цькування), приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю, запобігати вживанню ними та іншими особами на території дошкільних закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам.

На отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг матимуть право:

-особи, які постраждали від булінгу (цькування);

-особи, які стали свідком булінгу (цькуванню);

-особи, які вчинили булінг (цькування).

При цьому здобувачі освіти зокрема забов'язані:

-поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

-відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров'я, здоров'я оточуючих, довкілля;

-повідомляти керівництво дошкільного закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно них, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

Кiлькiсть переглядiв: 80